Program lojalnościowy, ustawianie promocji w CS-Cart część I

Program lojalnościowy w sklepach CS-Cart składa się z kliku uzupełniających się części. Jedną z nich jest moduł promocji który wyróżnia się elastycznością i przemyślaną konstrukcją. Podczas tworzenia nowej promocji możemy wybrać dwa podstawowe rodzaje promocji "Promocja na koszyk", "Promocja na Produkt"



Promocje na produkt są to akcje obejmujące katalog produktów i widoczne podczas przeglądania produktów w sklepie np. rabat 10% na określoną grupę produktów lub rabat 15% dla określonej grupy klientów dla produktów z określonej kategorii.
Tworzenie promocji rozpoczynamy od ustawienia podstawowych parametrów.


Nazwa - nazwa promocji
Opis szczegółowy - szczegółowy opis promocji, opis może być wprowadzony zarówno w postaci zwykłego tekstu, bądź w formacie HTML
Opis krótki - krótki opis promocji, opis może być wprowadzony zarówno w postaci zwykłego tekstu, bądź w formacie HTML
Użyj dostępnego czasu - wybranie tej opcji oznacza, że promocja jest dostępna tylko pomiędzy datami wprowadzonymi w pola poniżej
Dostępne od - data od której promocja stanie się dostępna dla klientów
Dostępne do - data zakończenia obowiązywania promocji
Priorytet - kolejność zastosowania danej promocji względem innych. Jeżeli dwie promocje mają ten sam priorytet, będą zastosowane w kolejności odczytania z bazy danych
Nie używaj innych zasad - wybranie tej opcji wyłącza zastosowanie innych promocji
Status - status promocji ("Active" Aktywna,"Hidden" Ukryta lub "Disabled" Wyłączona)

Teraz możemy wybrać warunki promocji czyli na sposób działania. Sposoby działania promocji w obu przypadkach są zupełnie inne.
W przypadku promocji na produkt mamy takie możliwości:


Opis wybranych opcji:
Kategorie - możemy nadać rabat produktom przypisanym do określonej kategorii ( do warunku można wybrać wiele różnych kategorii )
Cecha produktu - możemy nadać rabat produktom które mają przypisaną określoną cechę ( np. możemy przyznać rabat dla produktów określonego producenta - w CS-Cart producenta określa się za pomocą cech produktów co umożliwia łatwe tworzenie filtrów )


Jeśli tworzymy promocję w koszyku do wyboru mamy:


Opis wybranych opcji:

Suma zamówienia - rabat na zamówienie po przekroczeniu określonej kwoty zamówienia ( np. jeśli wartość koszyka przekroczy 500 PLN klient dostaje rabat 10%)
Metoda płatności - rabat za zapłacenie za zamówienie w określony sposób ( np. poprzez przelew z określonego banku )
Kod kuponu rabatowego - rabat za wpisanie określonego kodu ( po wybraniu tej opcji możemy wpisać dowolny kod rabatowy składający się z dowolnych znaków. Po wpisaniu tego kodu w zamówieniu klient otrzymuje rabat )

Popularne posty z tego bloga

CS-Cart Ultimate

Cross-Selling oraz jego zastosowanie w CS-Cart

Plany sprzedawców w Multi-Vendor